A különböző nagy, leginkább hirdetésből élő platformok (Google, Twitter, Facebook stb.) egymás után jelentették be a közelmúltban, hogy tiltani fogják a kriptovaluta hirdetéseket. Ezekre a hírekre rögtön ellentmondásos vélemények és reakciók érkeztek a kripto ökoszisztéma rajongói és ellenzői részéről. Egyfelől sokan kifogásolták, hogy miért nem lehet tisztességes szolgáltatásokat hirdetni, és ez cenzura, másfelől meg néhány drasztikus kripto ellenző szerint végre eljött az idő, hogy egy nagyívű szélhámosságot nem engednek hirdetni.
Nyilván egyik álláspont sem teljesen helytálló és az igazság valahol a középen van. Sok jószándékú és teljesen vállalható szolgáltatás van, ami jó ötlet és nekik nagy segítség, ha hirdethetik magukat. Ugyanakkor, kár lenne tagadni, hogy nagyon sok kétes értékű, sőt kimondottan átvágás szagú szolgáltatást vagy ügyletet is promótálnak. Ezeknek a nagy platformoknak nem tisztük eldönteni: melyik, milyen kategóriába tartozik. Profitorientált vállalatok és eldönthetik, hogy mit engednek hirdetni és mit nem. Így amíg nem tisztul a kép, sajnos érthető, hogy ezt meglépték.
Egyébként a Facebookon ez a policy bújtatva már korábban is létezett. Február elején megpróbáltam kiemelni néhány post-ot a Facebook oldalon, de mindig konzekvensen visszautasították azzal, hogy nagyon kockázatos pénzügyi szolgáltatásokat hirdetek. Pedig itt szó nincs ilyenről.
A képet kicsit még tovább árnyalja, hogy iparági pletykák szólnak arról, hogy ezek a cégek saját coinokat is szeretnének előbb utóbb bevezetni (ami teljesen logikus lépés a részükről), így viszont veszélyben lesz a versenysemlegesség! Lássuk mi jön!